PROMENILE SE ULOGE Grupa srednjoškolaca se na najbolji način odužila svojim učiteljicama (FOTO)

Mnogi su svesni u kojoj meri tehnologija menja sve aspekte naših života uključujući i način na koji mnogi od nas obavljaju svoje poslove. Sve veći broj industrija teži da se što pre digitalizuje i prilagodi brzim promenama, ali i pored same digitalizacije ostaje izazov kako istu prilagoditi i približiti ljudima koji su navikli da svoj posao obavljaju bez uplitanja tehnologije i kojima tehnologija nije bliska.

Srednjoškolci sa svojim učiteljicama

Uprkos sjajnim inicijativama kojima možemo posvedočiti u poslednjih nekoliko godina, obrazovanje u Srbiji je jedna od oblasti koja se u pogledu digitalizacije najsporije menja. U takvoj postavci stvari, nije nezamislivo da profesori i učenici zamene svoje uloge i da digitalizaciju i digitalno opismenjavanje guraju upravo oni iz školskih klupa.

U prethodnom periodu smo imali tu čast da budemo deo udružene inicijative srednjoškolaca i njihovih učiteljica i učitelja iz osnovne škole, a sve se dešavalo u Startit Centru Inđija, koji se i sam može pohvaliti određenom dozom transformativnosti – ipak je to prostor koji je od kladionice postao mesto za edukaciju i pružanje podrške lokalnoj zajednici, a uskoro i jedna od najnaprednijih VR laboratorija u zemlji.

Ideja je bila da srednjoškolci kreiraju program i održe kurs za 14 učeteljica sa ciljem da im pomognu sa osnovnim snalaženjem na računaru i internetu i da im približe način na koji im tehnologija može olakšati svakodnevni posao i podučavanje.

Hvataju korak za vremenom

KAKO JE SVE POČELO?

Tokom saradnje u okviru Startitovih programa za decu, Milijana Grković, nastavnica informatike iz OŠ Dušan Jerković, požalila se koordinatorki Startit Centra u Inđiji da se prečesto dešava da je učiteljice zovu za pomoć jer ne umeju da pošalju mejl ili povežu projektor i laptop za nastavu. Kao koordinatorka IT tima unutar škole, Milijana sebe smatra najodgovornijom za unapređenje znanja nastavnog osoblja u pogledu tehnologije, tako da je već neko vreme bila u potrazi za inovativnijim rešenjem za edukaciju svojih kolega i koleginica.

Jedan od najzanimljivijih obrta je to što su učiteljice koje su prolazile kroz kurs ranije predavale nekima od srednjoškolaca koji su ih sada podučavali. Ovaj faktor je sigurno imponovao srednjoškolcima, ali je i dodatno podigao nivo njihove odgovornosti da nastavnice završe kurs sa konkretnim i primenjivim znanjem.

Kako kažu, jedna prepreka koju nisu očekivali na početku kursa bila je ta što su morali svoj program da počnu od objašnjavanja korišćenja miša.

Table više neće biti u modi

Trenutno se planira kreiranje novih timova “Digitalnih učitelja” i širenje na druge škole u Inđiji. Aleksandra naglašava da je to potrebno čak i za njene kolege i koleginice iz Tehničke škole, kao i da primećuje da se značajan deo nastavnog osoblja plaši novih tehnologija.

(Visited 169 times, 1 visits today)