MAKSIM KADIJEVIĆ – supertalentovani grafički dizajner čija mašta stvarno može svašta

Počeo je kao i većina ljudi. Kao dete, svoju maštu ispoljavao je crtajući razne životinje, prirodu i kuće. I već tada mnogi su spoznali da je njegova mašta drugačija od mašte druge dece. Umeo je da bilo šta oko sebe predstavi na desetine načina. Posle 15 godina, krupnim koracima grabi ka vrhu sveta grafičkih dizajnera. Zove se Maksim Kadijević, ima 22 godine i trenutno studira Web dizajn u Novom Sadu.

Maksim Kadijević (privatna arhiva)

Kao i sva deca, crtao sam sve što sam video. Prvo sam crtao stvari kao i ostali, ali to se vremenom promenilo. Privlačila su me slova, grafiti, neki urbaniji pravci. Iskreno govoreći, nisam to sve ozbiljno shvatio, dok nije došao trenutak za upis u srednju školu. Tada je pitanje svih pitanja bilo – gde dalje?“, počinje nam priču Maksim.

A dalje je bilo veoma blizu. Tu na kilometar od njegovog doma.Srednja škola Mihajlo Pupin. U Maksimovoj knjižici na prvoj strani na liniji ispod koje piše smer, pisalo je: tehničar-modelar odeće.

Mnogi pojam mode prvo vezuju za žene. Zbog toga taj smer nije popularan među muškarcima. Maksima je baš bilo briga. On ide svojim putem, a srednja škola je samo mali korak ka njegovom velikom cilju – osnivanje svoje sopstvene marke.

Volim modu i da vidim neki nesvakidašnji odevni predmet. Zbog toga sam i upisao taj smer.Velika mi je želja da osnujem svoju robnu marku, to je nešto čemu težim. A u dogledno vreme nadam se agencijskom radu, brendiranju i širenju pojma grafičkog dizajna na našim prostorima, mada ne ograničavam sebe na jednu profesiju, volim da istrazujem

Postoje razne discipline i podiscipline grafickog dizajna. Tu su web dizajn, vizuelni identitet (logotip, tipografija, boje…), marketing i oglašavanje (posteri, flajeri, brosure, baneri…), dizajn ambalaze (pakovanje, omot…).  Listajući Maksimove radove, mašta mu najbolje radi kada nekom brendu ili organizaciji treba da da vizuelni identitet.

Kad je u pitanju dizajn za klijentelu, svaki dobar dizajner ce vam reći da treba pristupati sa razumevanjem ciljne grupe, samog korisnika kao i samog klijenta i cilja organizacije. Tako stvarate sliku kakav tip dizajna bi se najbolje pokazao u praksi, kakvu poruku bi dizajn trebalo da salje i kakvu emociju priziva kod posmatrača. Ja se najviše pronalazim u disciplini vizuelnog identiteta, mislim da je prava veština prikazati sa što manje elemenata sto više, “less is more” što bi Amerikanci rekli

 Svet se drastično menja. Danas se promene dešavaju nekoliko desetina puta brže nego nekada. Sve to zahvaljujući tehnologiju. Upravo je i tehnologija i svet marketinga na površini izbacio kreativne ljude. Marketing je postao velika pozornica koja je nezamisliva bez grafičkih dizajnera. Zbog svoje najveće vrline i talenta, Maksim ima sve predispozicije da jednog dana na toj pozornici igra glavnu ulogu.

Veoma brzo učim i usvajam nove stilove. Rekao bih da sam perfekcionista kada je u pitanju dizajn, sto me nekad stavi u poziciju nezadovoljstva svojim radovima zato uvek gledam da svaki elemenat bude pod konac sto je više moguće“, objašnjava Maksim, dodajući da zbog toga ne ispušta olovku ili računarski miš iz ruke po nekoliko sati.

„Proces rada traje i po nekoliko sati. Čoveku je potreban logo za kovačku radionicu i želi nešto kreativno, pored diskusije i opisa projekta, ja automatski povezujem naziv sa dizajnom i skiciram sve moguće ideje koje mi padnu na pamet u tom trenutku, ne moraju da budu ništa spektakularne, u nekim trenucima izgledaju kao žvrljotine, to mi je potrebno da bi video sa čime raspolažem, zatim izdvajam primere koji mi izgledaju najbolje i dalje ih razvijam u programu. Najduže sam radio 15 sati bez prestanka“

Zdrave sugestije su mu uvek dobrodošle. Ako primeti da ideje klijenta nisu idealne, uvek se trudi da kroz sugestiju i opravdan argument klijentu promeni mišljenje ako je to moguće, ali na kraju krajeva klijent je taj koji odlučuje kako će finalni dizajn da izgleda.

Nije mu strana situacija da provede sate, pa čak i dane, mozgajući o rešenju. Na kraju se svo njegovo istraživanje svede na nekoliko linija i to bude konačni dizajn.

Iako posao izgleda lako, daleko je od toga. Bez obzira da li je upitanju agencijski rad ili freelance. Potrebno je mnogo kockica da se poklopi da bi ste i dobili šansu da zaigrate na velikoj sceni, a kamoli da budete njen značajan deo. Maksim je u tome uspeo. Njegova mašta veoma je tražena. Ali nije od početka bilo tako.

Sećam se pre par godina kada sam počeo da se bavim freelancingom slao sam svuda svoje zahteve za razne poslove na sajtovima poput Upwork, Freelancer, bio sam gladan iskustva, ali sam poslove dobijao retko do nikad, baš zbog nedostatka iskustva. Zato sam jedan dan seo i odlučio da narednih dva meseca sebi zadajem teme kako bi kreirao najbolji moguci portfolio. Nakon dva meseca mozganja i preko 40 logotipa i ilustracija ceo taj trud je urodio plodom“.

Maksim je aktivan član Udruženja likovnih umetnika Inđije. Do sada su građani Inđije mogli da uživaju u njegovim radovima na 8 izložbi.

Pored inspiracije, disciplina je jednako važan činilac u tome da uspete kao grafički dizajner. Jer često se desi da vam klijenti ne daju mnogo vremena.

Trenutak kada inspiracija ispari tad nastaje disciplina. Sećam se dobro reči razredne iz srednje škole, inspiracija se ne čeka, ona se nalazi. Inspiraciju nalazim na sajtovim specijalizovanim isključivo za umetnost. Kucam ključne reči koje me zanimaju, pregledavam razne slike i ilustracije, a vrlo često ukoliko se radi npr. o dizajnu vezanom za neku životinju, tada samo čitanje i informisanje o toj životinji inspiriše

U oktobru prošle godine, Maksim je dizajnirao novi logo za „Zoo park Koki“. Logo je oduševio mnoge Inđinčane.

Smatram da je dužnost svakog od nas da koliko toliko doprinese svojoj zajednici, makar to bilo pokupiti smeće u parku ili uraditi logo. To su mali koraci za nas, zamislite kad bi svako učinio bar malo? Od malih stvari se počinje“, kaže on, ističući da su mi svi radovi dragi jer svaki od njih ga nauči nečemu i svaki ima svoju priču.

Mozak grafičkog dizajnera radi 24 sata. Jer ideje traži i na internetu, i u pekari, i  u gradu, i u prevozu. Takođe, tu je i razmena iskustva sa drugim kolegama.

 „Imamo i dosta grupa i zajednica na Fejsbuku gde se uvek diskutuje o novim temama i trendovima. Takođe volim da ostanem u trendu tako što gledam dizajnove po gradu dok setam i automatski razmišljam sta je ono sto bi moglo na bolje da se promeni u vezi njih? Trudim se da ostanem u trendu sto je više moguće zarad dobrog dizajna, sa druge strane kad su u pitanju nezavisni crteži tu gledam da gradim svoj stil sto je vise moguće. Nikada nisam verovao u konkurenciju kada je u pitanju umetnost, samo u stilove“

Iako se po mnogo čemu razlikuje od drugih, ima i mnogo toga zajedničkog. Čita, sluša muziku, gleda filmove.

„Najviše volim artikle o maltene svemu, od kuvanja do nauke. Kad je u pitanju književnost volim psihologiju. Nedavno sam počeo da citam knjigu „Kako ovladati vestinom prodaje“, Tom Hopkins, preporučio bih svakom.Ljubitelj sam rep i hip-hop scene, kada crtam tad volim da se opustim uz klasičnu muziku. U slobodno vreme ako ne crtam, obicno treniram, trčim ili se tu nadje neki dobar film“

(Visited 1,405 times, 1 visits today)